tisdag 13 december 2011

Blogg för utveckling - din och min

Efter alla år som bloggare har jag bestämt mig för att börja på ett nytt blad. Ibland behöver man lite luft i systemet och möjlighet att tänka högt - utan inblandning från omgivningen.

Vem är då jag?

Jag är extremt intresserad av min egen utveckling och andras utveckling. Arbetat som läkare under snart 12 år och älskar när samtal får en viss skärpa och "mening". Oavsett om det handlar om sjukdom eller friska livsförändringar. Jag kan inte låta bli att fascineras av människors tänkande och förmåga att måla in sig i hörn av olycka - och acceptera att det är så... Varför?

Min passion är motsatsen. Jag vill få människor att se möjligheter och ge sig själva chansen att få utvecklas mot ett bättre liv och lycka.

För egen del har jag gjort en lång, medveten resa från min egen barndom på 1970-talet till ett vuxet liv idag där jag är lycklig...

För mig handlar lycka om att känna nöje, engagemang och mening i det jag gör. Därför behöver man ibland göra annorlunda än omgivningen.

Den här bloggen är ett utforskande av mig själv och min egen utveckling och varför jag går "igång" på människor och situationer. Min utmaning  i livet är att förstå mer om mig själv och acceptera omgivningen som den är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar